ریمپ 206(RAMP 206)

ریمپ ecu. ریمپ خودرو 206 با ایسیو بوش 7.4.4 با دریچه گاز برقی ( ME 7.4.4 ) برای افزایش سرعت و قدرت این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف، انجام میشود.  میزان بهبود 206 پس از ریمپ تا چقدر میتونه باشه؟  در ریمپ ایسیو 206 افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید، این کار تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه مشکلی که به واسطه ی قطعه های افزودنی (چیپ های متصل شونده) ممکن هست که پیش بیاید انجام میشه.

ریمپ 206 تیپ 2(RAMP 206 TYPE 2)

این خودرو از سال 86 به بعد که با کامپیوتر J34 وارد بازار شد به دلیل وجود دریچه گاز برقی، قابلیت فعال کردن آپشن کروز کنترل با نصب دسته نیز امکان پذیر شد.البته از سال 88 ایرانخودرو به تدریج بصورت استاندارد اقدام به نصب ترمز ABS کرد و از سال 90 ایربگها نیز بصورت استاندارد نصب می شد.این تیپ الان تولید و در تیراژ بالا به فروش میرسه، موتور TU3 و گیربکس دستی و شیشه های جلو برقی و عقب دستی ، سیستم مولتی پلکس و اکو مکس و ایسیوهای S2000 و ME17 و غرب استیل و ولئو روی آن گذاشته شده . ریمپ های موجود دمای فن ، شتاب سرعت و قدرت ، رفع کپ و کاهش مصرف سوخت است. طبق تست داینامومتر بعد از ریمپ 6 اسب بخار به قدرت این خودرو اضافه میشه و حدود 5 تا 7% کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت، که این در حالیسه که تنها نرم افزار خودرو بهینه سازی شده .

ریمپ 206 تیپ 6(RAMP 206 TYPE 6)

صفر تا صد 206 تیپ 6 معمولا بین 14الی 15 ثانیه ( میانگین 14.5 ثانیه ) طول میکشه که بسته به مدل خودرو و نوع ایسیو 206 و سراشیبی و دست فرمون راننده متفاوته.  1 تا 2 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت شده. پس چیپ تیونینگ معادل 7 تا 11 درصد افزایش بازده در 206 نتیجه داره که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتونیم تا 14% تغییر را انتظار داشته باشیم.

ریمپ 206 تیپ 3(RAMP 206 TYPE 3 )

تا سال 1391 ایسیوهای والئو J34 کعروف به والئو شیاری با دریچه گاز برقی روی 206 تیپ 3 ارائه شد. داموس این ایسیو 800 عدد مپ کنترلگر موتور هستن که با دسترسی به اکتان بالا میتونن موثر باشن، اما در مواجه با اکتان پایین ایسیوهای والئو J34 دچار کپ کردن مکرر، استارت سرد صبحگاهی، تاخیر دریچه گاز آزاردهنده و کپ اول حرکت میشن.ایسیو والئو J34 پژو 206 تیپ 3 بعد از چند سال کارکرد دچار قلع مردگی بعضی از آی سی ها میشه و نیاز به اورهال هم داره. ایسیو 206 تیپ 3 دارای انواع مختلف کروز ساپورت و جانسون هست.

ریمپ 206 تیپ 4 (RAMP 206 TYPE 4)

206 های تیپ 4 خودروهای تشریفاتی برای مدیران بودن که تنها 200 عدد از اونها فروخته شد ، موتور اونها TU5 و گیربکس اتومات دارن . ایسیو اونها بوش 7.4.4 و سیستم برقی مولتی پلکس دارن. خدماتی که برای این خودرو ارائه میشه ، بهبود تعویض دنده گیربکس اتومات ، رفع کپ و تاخیر پدال گاز ، کاهش مصرف سوخت و افزایش گشتاور است. تاثیر ریمپ روی این خودرو چیزی حدود 8 اسب بخار تقویت بوده است.

ریمپ 206 تیپ 5 (RAMP 206 TYPE 5)

پر طرفدارترین 206 در ایران، 206 های تیپ 5هست. چون که موتور پر قدرت و قیمت مناسبی داره، سیستم برقی اکومکس و گیربکس دستی دارن و روی اوها ایسیو های 7.4.5 ، 7.4.4 ، ME17 و ایزیو و غرب استیل و زیمنس کار شده . خدماتی که برای این تیپ انجام میشه شامل : کاهش دمای کارکرد فن ، افزایش شتاب اولیه و رفع کپ ، کاهش مصرف و در صورت تمایل مشتری حذف سنسور دوم اکسیژن است.
درباره‌ی نویسنده
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها