1.رفع کپ دریچه گاز برقی
اگر دریچه گاز برقی باشه، معمولا ECU تصمیم میگیره که چه قدر از دریچه رو باز کنه. در بیشتر موارد وقتی پدال گاز رو فشار می دید، دریچه گاز به همون اندازه باز نمی شه. معمولاً اگر شما زیر دور موتور 3500 پدال گاز رونتخت کنین، دریچه صد درصد باز نمیشه و شما تاخیر رو احساس می کنین. با بهینه سازی جداول پدال و دریچه، ریسپانس تراتل Throttle Response ( سرعت واکنش پدال گاز) افزایش پیدا میکنه و شما دیگه با تأخیر مواجه نمیشید.
2.افزایش توان دنا / دنا پلاس
یک برنامه ریمپ اصولی باید بتونه حدود 7 اسب بخار و 15 نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور اضافه کنه. نتیجه این افزایش قدرت ، افزایش توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو است که در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شه.
3. اصلاح دمای فن دنا / دنا پلاس
با توجه به سنگینتر بودن دنا نسبت به سمند، بار بیشتری روی این موتور قرار داره که در نتیجه موجب گرمتر کار کردن این موتور می شه. این داغ تر بودن رو در تابستون بعد از خاموش کردن خودرو در هوای گرم میبینید. تو این حالت دمای آب خودرو بعد از خاموش شدن حدود 15 درجه بالا میره. به همین دمای دور کند فن رو از 95 درجه به 90 و دمای کار کرد دور تند رواز 102 به 96 کاهش میدیم تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کنه.
4. رفع ناک سرگاز
به منظور پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو4، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده و به دلیل عدم تامین سوخت مناسب شاهد صدای ناک (شق شق سوپاپ) هستیم. این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون است و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور میشه. این ایراد بیشتر در ایسیو زیمنس و ایزی یو دیده میشه.
5. رفع محدودیت سرعت
در ایسیوهای بوش ME17 و ایزی یو 2.5 از قفل نرم افزاری محدودکننده سرعت استفاده شده که باعث می شه خودرو نتونه سرعتی بیش تراز 175 الی 180 کیلومتر بر ساعت داشته باشه. که تیم مای ایسیو این محدودیت رو برطرف میکنه.
دیدگاه خود را بنویسید