اگه چراغ چک ماشیننتون روشن شد مای ایسیو 10 مورد از رایج ترین علت هایی که بهت میگه چرا چراغ چک روشن شده:

 

۱۰. تعویض انژکتور
fuel injector
 یکی از  دلایل اصلی خرابی انژکتورها انسداد آنها توسط مواد زائد ته‌نشین شده مخزن  سوخت است که با رانندگی مداوم با سوخت کم یا استفاده از سوخت با کیفیت  پایین و یا تعویض نکردن فیلتر سوخت حاصل می‌شود.

 

۹. تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز و تمیز کردن تمام اتصالات آن


Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
 تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز خودرو (EGR) و تمیز کردن تمام اتصالات آن  ممکن است هزینه داشته باشد اما برای اطمینان از این که خودرو برای مدت  طولانی سواری بدهد ضروری است

۸. تعویض ترموستات


Thermostat
 با در نظر گرفتن این که ترموستات در یک خودرو نسبت به دیگر اجزای موتور  کار سخت‌تری انجام می‌دهد حضور آن در لیست تعمیرات سال گذشته جای تعجبی  نداشت

۷. تعویض شمع و سیم آن


Spark Plugs
 تعویض شمع و سیم‌های آن به عنوان یک تعمیر استاندارد در نظر گرفته  می‌شود و اگر شمع‌ها و سیم‌ها تعویض نشوند بعد از مدتی چراغ چک موتور روشن  می‌شود و اگر همچنان به آن رسیدگی نشود شمع دیگر جرقه نخواهد زد و همین امر  باعث خرابی کوئل و مبدل کاتالیزوری می‌شود که هزینه تعمیر را بالا می‌برد.

 

۶. تعویض سنسور توده جریان هوا


Mass Air Flow (MAF) Sensor
 توده جریان هوا در شرایط جاده ای خشک  و گرد و خاک تابستانی یا برفی با نمک و یخ آسیب‌پذیرتر است. البته با تمیز  نگه داشتن فیلتر هوا می‌توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد.

 

۵. تعویض کوئل


ignition coil
 نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری شمع و سیم‌های شمع موجب خرابی کوئل شده و با  روشن شدن چراغ موتور باید آن را تعویض کنیم

 

۴. تعویض کوئل ها و شمع‌ها


Replace Ignition Coil and Spark Plug
 در بسیاری آر موارد خرابی کوئل ناشی از ایراد در  شمع‌ها است.

 

۳. بررسی شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نیاز سفت کردن یا تعویض آن


Inspect for Loose Fuel Cap and Tighten
 درپوش سوخت شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما یک درپوش سوخت شل می‌تواند سبب  روشن شدن چراغ موتور شود .اگر به‌تازگی باک خودرو را پر کرده‌اید و چراغ موتور روشن  شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شاید مشکل حل شود.

 

۲. تعویض مبدل کاتالیست با مبدل کاتالیست OE جدید
catalytic converter
این مشکل که در خودروهای قدیمی رایج‌تر است با نگهداری نادرست خودرو و  تعویض نکردن به‌موقع شمع خودرو به وجود می‌آید و تعویض آن هزینه ی زیادی  دارد.

 

۱. تعویض سنسور اکسیژن


Oxygen Sensor
خوشبختانه این مشکل هزینه زیادی ندارد. اما  مشکل در این سنسور باعث اختلالاتی در سیستم ECU مثل تزریق بیش از حد سوخت  می‌شود که این تزریق بیش از حد باعث مصرف بیشتر سوخت (تا ۴۰ درصد بیشتر)  می‌شود و هزینه ای اضافی به بار می‌آید.

و درنهایت اگر خودرو چراغ چک نداشت و کلا روشن نشد باید به ایسیو مراجعه کرده و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید که شما میتوانید با کارشناسان مای ایسیو تماس گرفته و با اعزام کارشناس در محل نسبت به تعمیر یا تعویض ای سی یو اقدام کرد.

جهت مشاوره با کارشناسان مای ایسیو با خط آزاد 09109853053 تماس بگیرید