حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان با ریمپ ای سی یو به طور هم زمان هم مصرف را کاهش دهیم و هم توان نهای موتور افزایش یابد؟!
اگر ریمپ ایسیو توسط افرادی انجام شود که تسلط و علم کامل به نرم افزار ECU و جداول موجود در آن شامل نواحی مختلف کارکرد موتور را داشته باشند، این قابلیت وجود دارد که بسته به سبک رانندگی و نوع درخواست مشتری نواحی از جداول کارکرد موتور که به طور روزمره مورد استفاده قرار می گیرند را به گونه ای بازنویسی کرد که مصرف را کاهش داده و نواحی که موتور در حالت شتابگیری و تمام بار استفاده می شود شتاب را افزایش داد.
به طور مثال اگر شما دارای یک خودرو سمند موتور ملی EF7 هستید وقتی در اتوبان با سرعت 110 کیلومتر در حال حرکت هستید. دور موتور شما بین 3000 تا 3500 دور در دقیقه قرار دارد و زاویه دریچه گاز شما کمتر از 40 درصد باز است و به طور تقریبی در سرعت ثابتی به سر می برید.
این ناحیه در جداول ایسیو اصطلاحا در حالت کروز یا سرعت ثابت تعریف می شود که در این ناحیه میتوان با اصلاح برخی پارامترها مصرف را کاهش داد.
اما زمانی که در همین حال اقدام به شتابگیری کنید پدال گاز را تا انتها فشار داده و دریچه گاز 100% باز می شود. در این حالت که در ناحیه جدول شتابگیری قرار دارد سوخت، جرقه و سنسورها را بازنویسی کرده و شتاب به طور محسوس افزایش می یابد.
نتیجه آنکه:
اگر تیونر شما در ریمپ ای سی یو حرفه ای باشد می تواند با توجه به ناحیه کاری موتور در زمان هایی که در شهر یا اتوبان رانندگی می کنید مصرف خودرو شما را کاهش داده و در حالت شتابگیری و تخت گاز میزان سوخت و جرقه را فزایش دهد که منجر به افزایش شتاب گردد.
و اما نکته بسیار مهم:
کم کردن مصرف سوخت بدون در نظر گرفتن نوع موتور، شرایط آب و هوایی و نوع بنزین منجر به ایرادات اساسی می شود. کم کردن مصرف سوخت دارای محدودیت خاصی می باشد. به طور مثال اگر مصرف سوخت خودرو شما 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است نمیتوان آن را به 7 لیتر در 100 کیلومتر کاهش دارد. چرا که با کاهش مصرف سوخت نسبت سوخت و هوای موتور تغییر کرده که در نتیجه آن LEAN شدن موتور باعث کاهش سرعت احتراق و افزایش نرخ انتقال حرارت میگردد. افزایش سرعت انتقال حرارت منجر به بالا رفتن شدید دمای محفظه احتراق شده و در نتیجه آن سوختن سوپاپ و واشر سرسیلندر یا ذوب شدن پیستون می گردد.
کاهش مصرف سوخت دارای یک حد متعارف و محاسبه شده است که باید با علم کامل به ریمپ ایسیو انجام شود، چرا که کاهش مصرف در نواحی غیر لازم خسارات جدی به موتور وارد می کند.
کاهش مصرف سوخت در بهترین شرایط و بدون اسیب به موتور چیزی در حدود 10 درصد می باشد. یعنی مصرف 10 لیتر در 100 کیلومتر را تا 1 لیترمیتوان کم کرد. بیشتر کم کردن مصرف با ریمپ ECU منجر به کاهش عمر موتور می شود.
نتیجه آنکه:
اگر تیونر شما در ریمپ ای سی یو حرفه ای باشد می تواند با توجه به ناحیه کاری موتور در زمان هایی که در شهر یا اتوبان رانندگی می کنید مصرف خودرو شما را کاهش داده و در حالت شتابگیری و تخت گاز میزان سوخت و جرقه را فزایش دهد که منجر به افزایش شتاب گردد.
و اما نکته بسیار مهم:
کم کردن مصرف سوخت بدون در نظر گرفتن نوع موتور، شرایط آب و هوایی و نوع بنزین منجر به ایرادات اساسی می شود. کم کردن مصرف سوخت دارای محدودیت خاصی می باشد. به طور مثال اگر مصرف سوخت خودرو شما 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است نمیتوان آن را به 7 لیتر در 100 کیلومتر کاهش دارد. چرا که با کاهش مصرف سوخت نسبت سوخت و هوای موتور تغییر کرده که در نتیجه آن LEAN شدن موتور باعث کاهش سرعت احتراق و افزایش نرخ انتقال حرارت میگردد. افزایش سرعت انتقال حرارت منجر به بالا رفتن شدید دمای محفظه احتراق شده و در نتیجه آن سوختن سوپاپ و واشر سرسیلندر یا ذوب شدن پیستون می گردد.
کاهش مصرف سوخت دارای یک حد متعارف و محاسبه شده است که باید با علم کامل به ریمپ ایسیو انجام شود، چرا که کاهش مصرف در نواحی غیر لازم خسارات جدی به موتور وارد می کند.
کاهش مصرف سوخت در بهترین شرایط و بدون اسیب به موتور چیزی در حدود 10 درصد می باشد. یعنی مصرف 10 لیتر در 100 کیلومتر را تا 1 لیترمیتوان کم کرد. بیشتر کم کردن مصرف با ریمپ ECU منجر به کاهش عمر موتور می شود.
نتیجه آنکه:
اگر تیونر شما در ریمپ ای سی یو حرفه ای باشد می تواند با توجه به ناحیه کاری موتور در زمان هایی که در شهر یا اتوبان رانندگی می کنید مصرف خودرو شما را کاهش داده و در حالت شتابگیری و تخت گاز میزان سوخت و جرقه را فزایش دهد که منجر به افزایش شتاب گردد.
و اما نکته بسیار مهم:
کم کردن مصرف سوخت بدون در نظر گرفتن نوع موتور، شرایط آب و هوایی و نوع بنزین منجر به ایرادات اساسی می شود. کم کردن مصرف سوخت دارای محدودیت خاصی می باشد. به طور مثال اگر مصرف سوخت خودرو شما 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است نمیتوان آن را به 7 لیتر در 100 کیلومتر کاهش دارد. چرا که با کاهش مصرف سوخت نسبت سوخت و هوای موتور تغییر کرده که در نتیجه آن LEAN شدن موتور باعث کاهش سرعت احتراق و افزایش نرخ انتقال حرارت میگردد. افزایش سرعت انتقال حرارت منجر به بالا رفتن شدید دمای محفظه احتراق شده و در نتیجه آن سوختن سوپاپ و واشر سرسیلندر یا ذوب شدن پیستون می گردد.
کاهش مصرف سوخت دارای یک حد متعارف و محاسبه شده است که باید با علم کامل به ریمپ ایسیو انجام شود، چرا که کاهش مصرف در نواحی غیر لازم خسارات جدی به موتور وارد می کند.
کاهش مصرف سوخت در بهترین شرایط و بدون اسیب به موتور چیزی در حدود 10 درصد می باشد. یعنی مصرف 10 لیتر در 100 کیلومتر را تا 1 لیترمیتوان کم کرد. بیشتر کم کردن مصرف با ریمپ ECU منجر به کاهش عمر موتور می شود.
تعمیرات تخصصی خودرو در تیم مای ایسیو پذیرفته می شود
تماس با شماره 09109853053
دیدگاه خود را بنویسید