تغییر جدول های بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژ و راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور.
- تغییر جدول های متغییر منیفولد ورودی: با هدف تغییر جریان گردابه در دورهای مختلف موتور
- تغییر نواحی مختلف جدول های توربو و spool mode: برای کاهش تاخیر توربو (lag) و وارد شدن سریعتر توربو به زیر بوست.
- رفع تاخیر پدال گاز (کپ دریچه گاز) بعد از ریمپ ایسیو: با بازنگری جدول های مربوط به پدال گاز و دریچه گاز و انجام ریمپ ایسیو، تاخیر دریچه گاز به طور قابل توجهی کم میشه و رانندگی رو برای راننده لذت بخش میکنه.
- تغییر در عملکرد دمای فن: در مناطق آب و هوایی گرم، بالا رفتن دمای موتور باعث خرابی موتور و سوختن واشر سرسیلندر میشه. شرکت مای ایسیو با تغییر نقطه عملکرد فن مایع خنک کننده میتونه دمای ماشین رو در حد ایده آل نگه داره تا از آسیب های جدی وارد شده به موتور جلوگیری کنه.
- رفع محدودیت سرعت توسط ریمپ ایسیو: در ماشین های جدید به دلیل مسائل ایمنی به خصوص با توجه به استاندارد های خودرو و شرایط جاده ای هر کشوری محدودیت سرعتاعمال میشه. با توجه به اینکه بعضی از افراد علاقه به افزایش سرعت و شرکت در بعضی از مسابقات رو دارن، شرکت مای ایسیو میتونه کمکتون کنه.
- افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو: افزایش کاتاف هم تا هر محدوده ای قابل انجام هست اما مای ایسیو افزایش دور رو هم در محدوده ایمنی انجام میده که بنا به درخواست مشتری کاتاف تا دور یالاتر امکان پذیر هست. اما نکته قابل توجه اینه که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری روی توان خروجی موتور نداره.
- تغییر جدول مربوط به گشتاور: تغییر جدول های گشتاور هم با ریمپ ایسیو امکان پذیره که تیم مای ایسیو با تخصص کامل بر روی این جدول های لیمیتر قادر به انجام ریمپ و تغییرات است.
- حذف سنسور اکسیژن دوم: در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازم افتر مارکت هستن و برای مسابقه ستاپ شدن به خاطر تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد، سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداره و به همین دلیل تیم مای ایسیو سنسور اکسیژن رو از حلقه کنترلی خارج میکنه و سیستم رو OPEN LOOP .
- ریمپ با سوخت E85 (اتانول): شرکت مای ایسیو افتخار داره تا با قهرمان های نامی ایران در مسابقات سرعت و درگ همکاری داشته باشه و با استفاده از ستاپ ویژه و ریمپ بسیار حرفه ای با سوخت هایی مثل C16 یا الکل حداکثر توان موتور رو برای این قهرمانان به ارمغان بیاره. با تغییرات اساسی در جدول های سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85 (85% الکل-15% بنزین) رو داره. به علت اکتان بالای الکل (116) و خاصیت خنک بودنش حداکثر راندمان به وجود میاد.
- استاندارد سازی پاشش انژکتور: کاهش میزان مصرف سوخت با توجه به روند افزایشی قیمت اون، یکی از دلایل دیگه ای هست که راننده ها سراغ ریمپ میرن. با این کار نحوه پاشش انژکتورها مجددا تنظیم میشه و استانداردسازی میشه. البته از نتایج اون میشه به کاهش آلودگی هوا در طولانی مدت هم اشاره کرد.
- بهبود زمان شتاب گیری ماشین: یکی دیگه از مزیت های ریمپ کردن ، بهبود راندمان احتراق و افزایش گشتاور و شتاب خودرو است. البته افزایش شتاب و گشتاور ماشین از طریق ریمپ کردن اغلب برای کاربری های بالای 15% توصیه میشه. به همین خاطر معمولا راننده های مسابقات درگ و ... خواهان این کار هستن.
- بهبود سرعت تعویض دنده در خودروهای اتومات: ریمپ کردن ماشین های دارای گیربکس اتوماتیک منجر به تنظیم و بهبود سرعت تعویض دنده ها میشه. چونکه در این مسیر گشتاور و سنسور دور موتور هم تنظیم میشه و تعویض دنده ها متعادل سازی میشه.
دیدگاه خود را بنویسید