افزایش شتاب خودرو
علت شتاب گیری کم خودرو، اینه که کارخونه سازنده اولویت ECU رو کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. در ریمپ تیبا اولویت بر افزایش تون پیشرانه تغییر میکنه. به همین دلیل بعد از ریمپ، عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتاب گیری تیبا به نحو چشمگیری بهبود پیدا میکنه.
افزایش گشتاور و کشش تیبا
بعد از ریمپ، گشتاور موتور تیبا در دورهای پایین افزایش پیدا میکنه. در نتیجه در سربالاییها نسبت به قبل نیاز کمتری به معکوس کشیدن دارین.
رفع صدای ناک تیبا
این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدنه عموما صدای ناک از مشکلات نرم افزاری منشا می گیره.
صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهوره) که در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده می شه.
کاهش مصرف سوخت
خیلی از دارندگان خودروی تیبا با معضل بالا بودن مصرف بنزین مواجهن. با تنظیم مجدد جدول سوخت خودرو این مشکل رو میشه برطرف کرد. ضعف کالیبراسیون در موتورهای یورو4 زیمنس و LZNF بصورت مکرر دیده شده.
رفع مکث و کپ بین دنده یک و دو
بعد از ریمپ، خودرو در حین شتابگیری بدون از دست دادن زمان وارد دنده دو میشه و به شتابگیری ادامه می ده. مکث بین تعویض دنده یک و دو سبب افت دور موتور و از دست دادن زمان در حین شتابگیری می شه. این نقیصه به طور کامل با ریمپ تیبا برطرف میشه.
رفع کپ اولیه و شروع حرکت اولیه ضعیف
در برنامه ریزی ایسیو خودروهای یورو4 عکس العمل پدال گاز کم شده و خودرو دیر گاز می خوره..
در ریمپ نسبت باز شدن پدال و دریچه گاز به صورت خطی تنظیم می شه. که دیگه شاهد هیچ تاخیری نیستیم. بعد از ریمپ شاهد حرکت منطقی و سریع این خودرو هستیم.
حذف سنسور اکسیژن دوم و میل سوپاپ
در بسیاری از خودروهای تیبا 2 مشکل سنسور اکسیژن دوم و میل سوپاپ دیده میشه. در برخی موارد علاوه بر تعویض قطعه باز هم مشکل برطرف نشده که با ریمپ این مشکل برطرف میشه.
افزایش کات آف
برای خودروهایی که تجهیزات تقویتی نصب کردن یا خودروهای استاندارد به درخواست مالک، تا 6500 دور بر دقیقه قابل انجام هست. توجه کنید بیشتر از این مقدار برای سرسیلندر این خودرو ضرر دارده و افزایش کات آف بطور کلی موجب افزایش توان نمیشه.
دیدگاه خود را بنویسید