206 تیپ 5 با پیشرانه TU5 JP4 از نوع VTI و 16 سوپاپ از نوع 4 سیلندر با ظرفیت 1587 سی سی است.

ابتدا این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 3 و در مدل های جدیدتر با تغییراتی در نرم افزار و اضافه کردن سنسور اکسیژن دوم که بعد از کاتالیست نصب میشود، با استاندارد یورو 4 وارد بازار میشود.قدرت موتور 110 اسب بخار در 6600 دور است. حداکثر گشتاور 147 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است

اولین ایسیو نصب شده روی 206 تیپ 5 بو ش 7.4.4 ME بود. ایسیو بوش 7.4.5 بعد از این ایسیو عرضه گشد که قابلیت های بیشتری برای ریمپ کردن داره, و از سال 1385 تا 1391 از این ایسیو با کالیبراسیون های مختلف و با دو نوع دریچه گاز برقی فلزی و پلاستیکی استفاده شده.

از سال 1391 به بعد 206 های ایرانیزه با ایسیوهایی که پایه و اساسشان زیمنس بود به بازار عرضه شد و تا سال 1394 بر روی 206 تیپ 5 نصب شد.

در سال 1395 ایسیو غرب استیل یا MAW روی این هاچ بک دوست داشتنی نصب شد.

بعد از ایسیو غرب استیل ایسیو EASY U بوش ME17 و ایسیو SSAT و در این اواخر هم از ایسیو EZU  استفاده شده.

ریمپ 206 تیپ 5 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر است:

  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
  • افزایش قدرت و گشتاور 
  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)
  • افزودن آپشن لانچ کنترل بر روی ایسیوهای ME7.4.5 ,غرب استیل یا MAW, ایزی یو و ME 17
  • افزودن آپشن POP-AND-BANG بر روی ایسیو EASY-U
  • افزودن آپشن بک فایر کاملا نرم افزای بر روی ایسیوهای خانواده زیمنس