پژو پارس از سال 1401 با مدل سال و موتور ایکس یو پلاس XUP عرضه میشه. این موتور نسبت به موتور ایکس یو ام XUM دارای یک سری تغییرات به شرح زیر می باشد:
- طراحی مجدد میل سوپاپ با لیفت و دیوریشن مجزا
- سیستم خنک کننده با منبع انبساط مجزا
- طراحی جدید قاب هواکش(با شباهت فراوان به موتور TU5 پارس
- کالیبراسیون بر اساس استاندارد آلایندگی یورو5
- نصب شمع سوزنی ساخت چین بصورت استاندارد
- سبک شدن دنده های 4 و 5 به عنوان تنها روش موثر برای کاهش مصرف سوخت!
- افزایش نسبت تراکم موتور از 9.5 به 10.1 (این اتفاق پیش از این در موتور XUM هم انجام شده بود.)
- طراحی درب سوپاپ جدید
- تنظیم دور درجا به حدود700 دور بر دقیقه (قبلا 850 بود.)
- توصیه عجیب سازنده به استفاده از روغن 0w20 با کیفیت SN!
- پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو5
همانطور که در مقالات گذشته نیز گفته ایم، تنها راه برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی بالاتر برای موتورهای قدیمی، ضعیف کردن آنها است. و این تنها دلیلی هست که مالکین خودروها برای ریمپ به مراکز معتبر مانند مای ایسیو مراجعه می کنند.
در حال حاضر این خودرو با سه ایسیو زیمنس ، SB16 (عظام) و AECS عرضه می شه. در ایسیو AECS از دریچه گاز برقی استفاده شده .
به خاطر استفاده از دریچه گاز برقی، این ماشین با تاخیر قابل توجهی مواجهه که هنگام ریمپ این موضوع مورد توجه قرار میگیره و تاخیر آن بعد از ریمپ به حداقل می رسه.
باتوجه به توان بیشتر پیشرانه نسبت به موتور XU7 ، شاهد شتابگیری بهتری هستیم که پس از ریمپ افزایش پیدا میکنه و شتاب صفر تا صد حدود یک و نیم ثانیه کاهش پیدا میکنه. دمای فن نیز مورد اصلاح قرار می گیه.
دیدگاه خود را بنویسید