موتور  این خودرو،HDK   دارای 8 سوپاپ و حجم دقیق 1761 سی سی است. با نسبت تراکم 9.5 به یک حدود 100 اسب بخار تولید می کنه. البته در هنگام ریمپ پارس و داینو تیون خودرو عددی بالاتر از 78 اسب سر چرخ نمیبینید. 

فهرست ECU های نصب شده برای ریمپ پارس 1800

گروه 1: برای ریمپ پارس با ایسیوهای زیر، با دستگاه دیاگ فابریک کارخانه تاحدی قابل انجام است.

  • ایسیو مگنتی مارلی (سال ۷۹ و۸۰)
  • ایسو ساژم SL96  (سال ۸۰تا ۸۲)


گروه 2: هر کدوم به شیوه ای خاص برای ریمپ پارس قابل انجام است. هیچ کدوم از این ایسیوها در ایران کالیبره نشدن.


مشکلات قبل از ریمپ پارس: مصرف سوخت بالا ، کله زدن در حین برداشتن پا از پدال گاز، خفه گاز خوردن یا با خفگی دور گرفتن، بالا بودن دمای روشن شدن فن که به شدت برای سلامت سرسیلندر ضرر داره، صدای ناک در حین شتابگیری (صدای شق شق مشهور).

  • ایسیو ساژمS2000 (سال ۸۲ تا ۸۶)
  • ایسیو زیمنس (سال ۸۶ تا ۹۲)
  • ایسیو ولئو S2000  (سال ۸۷ تا ۹۲)
  • ایسیو بوش M 7.4.4  (سال ۸۷ تا ۹۱)

گروه 3: کالیبراسیون غلط و ضعیف شدن بیشتر موتور. ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو4 با ضعیفتر کردن موتور در برنامه ایسیو  و استفاده از از یک کاتالیست بلندتر عبور کنه تا این استاندارد را پاس کنه.

مشکلات قبل از ریمپ پارس یورو4: خودرو چندان راه نمیره ولی مصرف سوخت اون به شدت بیشتره! گاز خوردن خودرو در ترافیک، خطای دائم سنسور میل سوپاپ، خطای سنسور اکسیژن.

  • ایسیو کروز یورو۴ ( از سال ۹۳)
  • ایسیو S.SAT یورو2 و یورو4 (از سال ۹۳)
    همه موارد بالا با ریمپ پارس کاملاً قابل حل هستن.

راه های افزایش توان موتور XU7 و تقویت اون بعد از ریمپ پارس 1800:

  • نصب هدرز با کیفیت 
  • نصب کیت مکش با کیفیت جهت ارسال هوای خنکتر به موتور
  • نصب میل سوپاپ XUM
  • نصب شمع دو پلاتین 
  • انجام پورت و پولیش سرسیلندر
  • پیستون افترمارکت با تراکم بالاتر
  • در صورتیکه اقدام به نصب این تجهیزات (بخصوص هدرز) کردید،  هنگام مراجعه برای ریمپ پارس درخواست برنامه ریمپ استیج 2 را بدین یا در صورتیکه بعد از ریمپ این تجهیزات رو نصب کردین، با هزینه کمی برنامه رو به استیج 2 ارتقا بدید.
    در برنامه استیج 2 از دستگاه وایدبند برای تنظیم مجدد نسبت سوخت به هوا استفاده می شه. نتیجه ریمپ پارس با دستگاه وایدبند بسیار چشم گیره.