از دو جهت به کالیبراسیون تامین کنندگان داخلی خودرو ایراد وارد شده:

دلیل اولی که آنهارو مقصر نمیدونیم، استفاده از موتورهایی هست که اساسا تنظیم یورو 5 ندارن. در حقیقت موتورهای ما مثل موتور XU7 که از اساس  متعلق به سال 1988 میلادی است از لحاظ پایه دچار ضعفه.این ایراد به بقیه موتورهای ایرانخودرو و سایپا مانند آریسان و زامیاد هم وارده.

دلیل دومی که هست کالیبراسیون این ایسیوها با بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) هست. این درحالیه که در خود کلان شهر تهران بنزین سوپر به راحتی در دسترس نیست چه برسد به شهرستان ها؟ از طرفی قیمت اون آزاد محاسبه میشه و باتوجه به شرایط اقتصادی خیلی از افراد دنبالش نیستن.