خودروسازان به طور کلی استراژی برنامه ریزی ایسیو رو بر اساس تطبیق با استانداردهای آلایندگی و شرایط ایده آل (از نظر کیفیت سوخت، ارتفاع از سطح دریا و نوع رانندگی در شهرهای کم ترافیک) انجام میدن، اما متاسفانه این شرایط ایده آل به شکل چشمگیری از شرایط رانندگی در شهرهای کوهستانی و پرترافیک کشورمون فرق میکنه. به خصوص که بنزین معمولی موجود در جایگاه های سوخت هم از نظر عدد اکتان در حد و اندازه بنزین استاندارد تعریف شده نیست.
بنابراین با کمی اغماض میشه گفت که برنامه فابریک ماشین های تولید داخل به خصوص در انواع یورو 4 و یورو 5 نه مناسب استفاده شهری هستن و نه برای رانندگی پر سرعت و اصطلاحا مسابقه ای کارسازه.
با این حساب میشه گفت در صورت وجود سوخت مناسب و اکتان بالا و نیاز راننده برای شرکت در مسابقات، برنامه ECU رو به شکلی تنظیم میکنن که امکان دسترسی به حداکثر توان و گشتاور وجود داشته باشه، در چنین شرایطی حتی بالا بردن دور موتور بیشتر از حد تعریف شده ( ورود به محدوده RED LINE) هم قابل توجیه میشه.
با این وجود مهندسان و متخصصین تیم مای ایسیو عمدتا نیازهای شهری رانندگان رو مدنظر قرار میدن و با توجه به کیفیت سوخت معمولی و تکنولوژی پیشرانه های موجود، برنامه ECU رو با هدف دستیابی به حداکثر لذت رانندگی با در نظر گرفتن افزایش عمر مفید پیشرانه و کاهش مصرف سوخت تنظیم میکنن.
دیدگاه خود را بنویسید